2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Yazar
    Yazılar
  • nilsuyurur
    Katılımcı
    Mesaj Sayısı: 9

    merhabalar,
    hocam bu kadar detaylı anlatıma bu kadar soru sorulur mu demeyeceğinizden eminim…
    işte sorum:
    4. haftanın başından beri köklenmiş şekilde dururken salınma isteği geliyor. öne arkaya yuvarlak çizerek sağa sola. kendiliğinden geliyor ve ben de müdahale etmeden olmasını
    izliyorum.
    acaba bu hissi dinlemek mi yoksa sabit durmak mı gerekir?

    teşekkür ederim şimdiden

    tariktekman
    Yönetici
    Mesaj Sayısı: 31

    Nilsu Hanım merhaba,

    Mesajınız spam’a düşmüş. Aradan 6 ay ve 3 hafta geçtikten sonra bugün spam klasöründe buldum. Biraz gecikmeyle de olsa görüşlerimi paylaşıyorum 🙂

    Ağaç Duruşlarında ilerledikçe birçok kişinin başına gelen bir durumu deneyimliyorsunuz. Önce salınma isteği nereden geliyor ona bakalım.

    1) Duruşta kaldıkça vücudumuzdan geçen enerji miktarı artıyor ama enerji vücudun her yerinden aynı kolaylıkla geçemiyor. Bazı yerlerde “yolu daraldığı” için geçmekte zorlanıyor. Vücudumuz enerji akışını kolaylaştırmak için salınma ve benzeri hareketler yapıyor. Bu hareketler “dar yolların” da hareket etmesini sağladığı için enerji daha rahat geçebiliyor.

    Şöyle bir benzetme yapalım: içinde tortular olan bir sıvıyı süzgeçten geçiriyorsunuz. Tortular giderek süzgeçte birikiyor ve sıvının akışını yavaşlatıyor. Süzgeci sallarsanız, hem tortular hareket edeceği için sıvı, süzgeçte akabileceği yeni delikler bulup daha rahat akıyor, hem de bu hareket sırasında tortuların bir bölümü parçalanıp suya karışarak akıyor ve sonrasında süzgeçte daha az tortu kalıyor.

    2) Vücut gün boyunca belli alışkanlıklar ya da onu rahatsız edecek duruşlar dolayısıyla dengesini bir ölçüde kaybediyor. Örneğin telefonu hep sağ veya sol elle tutup konuşmak, çalışırken masaya yaslanmak, uzun süre bir tarafa dönük durmak vs

    Duruşlar sırasında zihin ve beden gevşediği ve farkındalık arttığı için bu dengesizlikler daha belirginleşiyor ve bilinç altımız dengeyi tekrar sağlamak için (o sırada başka bir işle meşgul olmamamızdan da yararlanarak) dengeleyici hareketler yapmaya başlıyor. Bu yüzden genellikle bu tür salınım istekleri ağırlıklı olarak bir yöne doğru (örneğin sola doğru burulma veya dönme, sağa doğru esneme, belli bir yönde küçük dairesel hareketler vs) devam eder ve bir süre sonra durur.

    Peki böyle bir salınım/hareket isteği ortaya çıktığında buna izin mi vermeliyiz, yoksa duruşumuzu bozmamalı mıyız?

    En iyi çözüm denge 🙂
    Duruşlar enerjimizi arttırdığı için, hareketler de akışı kolaylaştırdığı için gerekli.
    Bu yüzden salınım/hareket isteği ortaya çıktığı zaman bir süre hareket edip sonra duruşa geri dönmek iyi olur.

    Bir de, bazı durumlarda duruştan sıkıldığımız için zihnimizin bu tür “ihtiyaçlar” uydurma ihtimali de var. Bu yüzden hareket/salınım isteği ilk belirdiği zaman hemen harekete geçmek yerine ağaç duruşuna devam edip isteğin nasıl evrildiğine bakmak lazım. Eğer bir süre sonra (örneğin 1-2 dakika) bu istek de tıpkı diğer düşünceler gibi gelip geçiyorsa, zihnimizin duruştan kaçmak için uydurduğu bir bahane olduğunu anlarız. Eğer istek çok güçlüyse o zaman yukarıda yazdığım gibi bir süre hareket edip sonra duruşa geri döneriz.

    Diğer bir yöntem, Shili’ye az bir zaman kaldıysa, biraz daha sabredip Shili sırasında hareketin kendini ifade etmesine izin vermek.

    Eğer Ağaç Duruşları sırasında bu istek çok sık ortaya çıkıyorsa, Çigong çalışmamıza Baduanjin (Sekiz Brokar) gibi içsel esneme hareketleri, yeni ısınma hareketleri ve hareketli Çigong egzersizleri ekleyerek bu açılma/dengeleme ihtiyacını duruşların dışında da sağlayarak Ağaç Duruşlarımızın daha az bölünmesini sağlayabiliriz.

    Bu arada mesajın spama düşmesi bir yandan da iyi oldu, aylar sonra tekrar yazıştık 🙂

    Sevgiler

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.